tiistai 4. joulukuuta 2012

Miksi minä olen?



Olen tänään (ja melkein jokainen päivä) pohdiskellut ja miettinyt, että mikä on minun elämäni tarkoitus? Miksi minä elän? Mikä on minun tehtäväni tässä maailmassa? Miten tuntisin itseni tarpeelliseksi ja halutuksi, ja samalla nauttisin elämästä?

Nämä kai ovat näitä ikuisuuskysymyksiä...

Ahdistaa tällainen epätietoisuus olemassaolosta. Jostain syystä minulle tulee surullinen, tarpeeton ja itsetuhoinen olo kun mietin näitä kysymyksiä. En ole vieläkään saanut niihin vastauksia, enkä tiedä tulenko edes koskaan saamaan?


Mikä teidän mielestänne on elämän tarkoitus?

3 kommenttia:

saraneiti kirjoitti...

Ehkä edistää yhteiskunnan olemassaoloa ja muiden ihmisten hyvää elämää.

Mutta vitut, ei tällä oikeasti ole mitään tarkoitusta. Ollaan vaan. Enemmän kannattaa miettiä itsekkäästi tarkoitusta omalle elämälle. Ja sitä, miten omasta elämästä tekisi hyvää ja tyydyttävää.

Ehkä elämän tarkoitus on olla yksilönä onnellinen.
Ehkä.

Cicatrix kirjoitti...

mun mielestä elämän tarkoitus on rakastaa ja tulla rakastetuksi :)

mia-ana kirjoitti...

saranieti Cicatrix: <3