tiistai 8. tammikuuta 2013

Kuukautiset

(En ole varma olenko jo joskus aiemmin kirjoittanut tästä aiheesta blogiini.) 
















Joidenkin mielestä kuukautiset ovat hirveä asia, kun taas toisten mielestä ne ovat naiseuden merkki ja he ovat iloisia niistä. Joillakin ne ovat runsaat, toisilla niukat. Jotkut kärsivät kuukautiskivuista, toiset eivät. Noin puolella maapallon väestöstä on jossain elämänvaiheessa kuukautiset, ja neljäsosalla kaikista maailman naisista on kuukautiset juuri nyt!























Minä olen melkein aina ollut kiitollinen kuukautisistani (vaikka ne toisinaan voivatkin tuntua riesalta). Ne kuitenkin viestittävät, että kehoni toimii niin kuin pitää ja saavat minut tuntemaani itseni erityiseksi. Olen myös hyvin kiitollinen siitä, että olen hedelmällisessä iässä ja että joskus tulevaisuudessa voin saada lapsia.

Menkkani alkoivat 14-vuotiaana. Kuukautisteni pituus on vuosien varrella vaihdellut kolmesta seitsemään päivään, mutta keskimäärin ne ovat kestäneet n. 5 päivää. Itse käytän sekä siteitä, tampooneja että pikkuhousunsuojia vaihtelevasti, ja tykkään vaihdella eri merkkien välillä. Minulla ei (onneksi) koskaan ole ollut varsinaisia kuukautiskipuja, mutta joskus menkkojen aikaan tietyt paikat saattavat olla vähän kosketusherkkiä.

























Mikä on teidän suhteenne kuukautisiin?

9 kommenttia:

Kohti32kiloa kirjoitti...

Vihaan niitä.

mia-ana kirjoitti...

Minä: Sepä ikävää. :(

jaymieb kirjoitti...

Mun suhde menkkoihin parani, kun aloin käyttämään tampooneja. Niitten käyttö on niin paljon helpompaa ja mukavempaa, kuin siteiden. Menkat tulee ja menee, ei ne normaalisti haittaa mun elämää, tosin vuodon ekoina päivinä mun alavatsa on hirveen kipee :/

mia-ana kirjoitti...

jaymieb: Ainakin olo pysyy vähän raikkaampana jos käyttää tampooneja. Auttaisikohan jokin särkylääke niihin kipuihin? :/

Anonyymi kirjoitti...

Mä vihaan kuukautisia :/ Toisaalta hyvää niis on tietty se et tietää et kaikki on kunnossa. Käytän siteitä ja tamppooneja, tilanteesta, vaatteista ja vuodon runsaudesta riippuen.

mia-ana kirjoitti...

Anonyymi: Okei. Joo, minäkin vaihtelen just noista asioista riippuen.

Anonyymi kirjoitti...

Käytössä kuukuppi .. Aiemmin kärsin aina alavatsakivuista, mutta kuukupin kanssa en menkkoja edes huomaa. Muulloin kun tyhjentäessä siis.

Kerran jouduin pakon edessä käyttämään siteitä ja ne kivut.. Eikä mun valmiiks kuiva iho muutenkaan siteitä kestä.. eienääkoskaanikinäsiteitäkiitos...

Anonyymi kirjoitti...

Oon onnellinen, että omat kuukautiseni ovat loppuneet...

Anonyymi kirjoitti...

no mulla oli viimeksi tossa viime helmi-maaliskuussa ja viimevuoden elokuussa alkoi ja siis vasta 2kert. on nyt ollut ja täytän parin päivän päästä 15, en tiedä mikä on vikana